poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Wiara


Czym jest wiara, pytają mnie ludzie;
Czym jest wiara, sam stawiam pytanie?
Łatwiej powiedzieć czym nie jest,
lecz w wierze spotykam się z Bogiem!

Wiara to więcej niż przylgnąć rozumem,
do prawdy o Bogu Trój-Jedynym.
Jest bardziej igłą kompasu,
który wskazuje, gdzie mam szukać Boga.

Jeżeli rozumem próbujesz przenikać
Boże tajemnice; Uważaj! Uważaj!
Bo może twe serce jest jak skała twarde
I w bezbożności tkwisz po same uszy.

Może twe serce otwarte na ludzi,
wrażliwe jest na świata sprawy;
Lecz w swej historii byłeś poraniony,
i nie chcesz słuchać o Miłości Krzyża.

Więc jeśli swe życie przeżywasz samotnie,
jak w monologu słuchasz tylko siebie;
Zamykasz się w sobie na świat i ludzi,
a wtedy trudno jest ci spotkać Boga.

A jeśli swe życie przeżywasz w dialogu.
Zrozumieć chcesz wyzwania życia, dary,
inspiracje, może przestrogi, wtedy w wierze –
usłyszysz głos Boga, On mówi do Ciebie!

Czasami pytam człowieka smutnego,
opisz mi Boga w którego nie wierzysz,
i z ulgą mogę mu pobłogosławić;
W takiego Boga i ja nie wierzę.

Warszawa, Książęca 21; 20.08.2012
Inspirację do tego wiersza czerpałem z zamieszczonego niedawno w prasie wywiadu z ks. Halikiem. Ilustracja jest fragmentem ikony Kiko Arguelo i przedstawia św. Tomasza, który zobaczył i uwierzył.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz