czwartek, 31 marca 2011

Dlaczego?

Dlaczego wciąż próbuję pisać wiersze?
Wciąż przed oczyma mam to zapytanie.
Przecież nic warte są te strofy;
Nie ma w nich rymu, rytmu, ni polotu.

Jest w sercu mym jakaś tęsknota,
Wyrazić chcę ból mój i cierpienie.
Wypełnić pustkę w duszy, albo
Zapomnieć wreszcie o rozstaniu?

Czy to możliwe, bym zapomniał,
I z myśli mógł wyrzucić Ciebie?
Raczej me serce gdzieś zatracę,
Niż bym nie myśleć miał o Tobie.

Próbuję pamięć zająć mą, czym innym,
Ale to wszystko bezskuteczne.
Jesteś jak pieczęć, we mnie odciśnięta
I w wierszu wciąż wypływasz na wierzch.

Warszawa; sierpień 2006

1 komentarz:

  1. Pośród "Wierszy tęsknoty" zaplątał się i ten o pisaniu wierszy. Jak z tego widać od samego początku miałem wątpliwości co do wartości literackiej mojej twórczości. Ale ponieważ z innego powodu zacząłem pisać te wiersze, więc w miarę potrzeby duszy, będę to robił.

    OdpowiedzUsuń